Sterk merk – merkstrategie
Merk-versterkers. Zo noem ik acties, manieren van ondernemen, bouwen aan je merk, die jouw merk dat beetje extra gaan meegeven en ervoor zorgen dat jouw merk sterk wordt en blijft. Belangrijke onderdelen van jouw merkstrategie. Een merk-versterker die ik met je wil delen is consistentie. Sterke merken zijn super consistent in hun boodschap, uitingen en branding.
Consistentie
Bouwen aan een sterk merk? Focus op consistentie. In alle uitingen die je doet. Zorg ervoor dat duidelijk is waarom mensen bij jou moeten zijn en voer dit overal door. Houd je doel voor ogen, houd je usp’s voor ogen en voer deze consistent door in je communicatie.
Dan weten mensen waarvoor ze bij jou moeten zijn, dan weten mensen wat jouw merk jouw merk maakt. Is jouw boodschap op al jouw kanalen hetzelfde? Straal je overal hetzelfde uit? Hier kunnen natuurlijk subtiele verschillen inzitten, doordat je bijvoorbeeld verschillende doelgroepen hebt, maar in de kern moet het overeen komen. Dan zorg je voor herkenbaarheid, maar vooral voor duidelijkheid. Mensen moeten weten wie je bent, waarvoor je staat en waarvoor ze bij jou terecht kunnen.
Merkfundament
Consistent zijn begint bij een ijzersterke fundament. Heb je goed voor ogen wat jouw missie is? Wat jouw visie is? Welke waarden je wilt uitdragen? Zorg er dan voor dat je dit vertaalt in een duidelijke boodschap, die je overal laat zien. Als je een sterk fundament hebt, is dit veel makkelijker consistent door te voeren. In je verhaal, je boodschap, je uitingen.
Samen bouwen
Tijdens het ondernemen kan het zo zijn dat je dit grote plaatje even uit het oog verliest. Dat het je niet lukt om consistent te blijven of je even je focus kwijt bent. Maak gebruik van de gratis Pick my Brain Call. Tijdens deze call kom je tot die eerste nieuwe inzichten, waarmee jij weer verder kunt gaan bouwen aan een sterk merk.