OVER DE 4D MERKSTRATEEG
4D DAAR BOUW JE STERKE MERKEN MEE!
De 4D Merkstrateeg is opgericht door mij, Marieke Zwagerman. Met de 4D Merkstrateeg wil ik merkstrategie praktisch & direct toepasbaar maken, zodat zij iedere ondernemer weet hoe ze dat sterke en onderschoudende merk neerzetten. En de kracht van een sterk merk gaan ervaren.
Je maakt van klanten fans, doordat zet écht passen bij je merk.
Je maakt van medewerkers ambassadeurs, omdat ze zich écht onderdeel voelen van je merk
Hierdoor ga je structurele groei ervaren in omzet & impact. En dat gun ik iedere ondernemer!
4D MERKSTRATEEG – Marieke Zwagerman
#DONTFOLLOWTHEPARTYLANE
Een hashtag die ik gebruik die zowel van toepassing is op mij als ondernemer en de manier waarop ik naar merken kijk als op mij persoonlijk.
Het betekent je eigen pad kiezen. Niet doen wat ‘hoort’, maar wat past.
Niet iedere trend of ontwikkeling klakkeloos volgen, maar doen wat bij je merk past. Daarom ben ik ook zo’n fan van impact merken; zij gaan voor waar zij in geloven, zij doen vaak wat anderen niet durven. Zij laten zien hoe het ook kan.
Het ondernemerschap is voor mij een keuze geweest van wegstappen van wat ‘hoort’.
Van ‘gewoon in loondienst’, ik zag niet anders om me heen, naar kiezen voor mezelf, voor mijn gezondheid. Inmiddels ben ik 25 jaar ziek (chronische ziekte van Lyme) en betekende de keuze van het ondernemerschap voor mij, mijn leven gaan inrichten op een manier die op bij mij past.
En dit zet ik door; ook mijn bedrijf richt ik op zo’n manier in dat het bij mij past. Flexibel, wendbaar. Geen lange trajecten, maar efficiënt omgaan met tijd & energie en in korte sessies met ondernemers grote stappen zetten. Stappen die hun merk versterken en unieke eigenschappen volop laten zien!
De 4D merkstrateeg?
De 4D merkstrateeg is echt een weergave geworden van mijn werk- en denkwijze. Een eigen methodiek, met mijn 4D Merkmodel als uitgangspunt. Maar ook mijn white papers waarin ik dieper in ga op speciefieke trends en ontwikkelingen.
Belangrijke uitgangspunten voor mij: bezig blijven met de lange termijn, merkstrategie praktisch maken & direct toepasbaar en mijn klanten helpen met maatwerk, zodat zij echt dat merk kunnen neerzetten dat eruit springt
De tijd van het ‘platgeslagen’ merk is echt wel geweest. Zeker de afgelopen jaren hebben bewezen dat de sterkste merken overleven. Maar wat doen deze merken dan? Wat hebben zij wat anderen niet hebben?
Hieruit zijn voor mij 4 belangrijke pijlers gerold, pijlers waarmee je dimenssie toevoegt aan je merk; 4D.