Betrokkenheid van klanten vergroten

Betrokkenheid klanten vergroten

Bouwen aan je merk doe je samen. Samen met betrokken klanten. Mogen jouw klanten meebeslissen? Weten zij dat hun mening er toe doet? Hebben zij invloed op de stappen die jij gaat zetten met jouw merk? Betrek jouw klanten bij de ontwikkelingen van jouw merk en je zult zien dat dit merk-versterkend gaat werken.

Van klant naar fan/ambassadeur

Met het creëren van betrokkenheid, creëren je fans. Mensen die jouw merk een warm hart toe dragen. Dit zorgt voor meer loyaliteit en klanten zullen sneller geneigd zijn over jouw merk te vertellen aan ander, online en offline. Maar dat niet alleen, het helpt bijvoorbeeld ook bij het efficiënter inrichten van je bedrijf. Door het nauwe contact met je klant, zie je bijvoorbeeld sneller welke stappen in een klant reis of aanbod je over kunt slaan. Klanten echt betrekken bij de ontwikkelingen in jouw bedrijf en hen geregeld om feedback vragen, zorgt voor een merk dat sterker wordt.

Uitgesproken karakter

Een manier om die betrokkenheid te vergroten is niet alleen betrekken, maar ook zorgen voor een uitgesproken karakter. Is overduidelijk waar jouw merk voor staat? Kunnen mensen echt een verbinding voelen, doordat jouw merk waarden heeft die zij delen? Heb je een uitgesproken boodschap waar zij zicht tot aangetrokken voelen, waardoor ze onderdeel willen zijn van jouw merk? Zorg dat overduidelijk is waar jouw merk voor staat.

Hoe jij de betrokkenheid van jouw klanten kunt vergroten? Waar de kansen liggen voor jouw merk? Mijn 4D Merkboek gaat je helpen  stappen te zetten richting het vergroten van je die betrokkenheid, je gaat die kansen grijpen die jouw merk versterken en gaan zorgen voor structurele groei! Ga direct aan de slag!